Het Rompslomp Blog

Handige gratis tools voor ondernemers

Geschreven door de Rompslomp redactie | Mar 26, 2024 3:36:51 PM

Visuele content maken met Canva

Als ondernemer kom je er bijna niet meer onderuit om visuele content te maken. Of het nu gaat om een flyer, het maken van afbeeldingen voor op social media of beeldmateriaal voor je website, je hebt visueel materiaal nodig om je onderneming onder de aandacht te brengen.

Waar je hier eerder een programma voor nodig had zoals Photoshop, zijn er inmiddels tools die het ontwerpen een stuk makkelijker maken. Bij Rompslomp zijn wij fan van Canva. 

Canva is een gebruiksvriendelijk platform dat, zelfs wanneer je geen uitgebreide designervaring hebt, je in staat stelt om professioneel ogende content te maken. Of je nu een oogverblindende presentatie, een pakkende flyer, of social media posts die eruit springen nodig hebt, Canva heeft het gereedschap om je ideeën tot leven te brengen.

Bekijk op deze pagina wat er allemaal mogelijk is met de gratis versie van Canva.

Bewaar je data veilig met Dropbox 

 
Dropbox is een uitkomst voor het opslaan van je bestanden in de cloud. Met Dropbox kun je moeiteloos bestanden delen met je team, klanten of partners, waardoor samenwerken een fluitje van een cent wordt. Of je nu aan een project werkt vanaf verschillende locaties of je klant de laatste versie van een document moet sturen, een sterk punt van Dropbox is de functie voor bestandsynchronisatie. Werk je aan een bestand op je laptop, dan wordt het automatisch geüpdatet op alle apparaten waarop je Dropbox gebruikt. Dit betekent dat je altijd en overal toegang hebt tot de meest recente versie van je werk.

Diensten als Dropbox bieden gratis redelijk veel online opslag aan. Voor een maandelijks bedrag kan dit uitgebreid worden. Bij Dropbox krijg je 2GB gratis opslag. Dit is handig om je belangrijkste bestanden op te slaan voor het geval je pc crashed of gestolen wordt.

Organiseer je werk met Notion


Voor ondernemers die op zoek zijn naar een manier om hun ideeën, projecten, en dagelijkse taken op een georganiseerde manier te beheren, biedt Notion de oplossing. 

Notion is een alles-in-één werkruimte die de manier van werk organiseren op vele vlakken versimpelt. Het biedt een veelzijdig platform waar je notities kunt maken, databases kunt beheren, takenlijsten kunt bijhouden, en nog veel meer, allemaal op één plek. Of je nu een contentkalender wilt opstellen, productroadmaps wilt beheren, of gewoon je dagelijkse to-do's bij wilt houden, Notion maakt het eenvoudig.

Brainstormen met  ChatGPT


ChatGPT is je zakelijk sparringspartner die overal een antwoord op heeft. Het is een AI, ontwikkeld door OpenAI, die je vragen beantwoordt, met je babbelt, en zelfs helpt met schrijven, coderen, en nog veel meer.

Voor ondernemers is ChatGPT een ideale partner. Het kan helpen met het genereren van content, het beantwoorden van klantvragen, of zelfs het brainstormen over nieuwe ideeën voor je bedrijf. Stel je voor: een assistent die je helpt om je ideeën vorm te geven, zonder dat je daarvoor een extra bureau hoeft neer te zetten.

Ontdek ChatGPT hier. 

Vergeet nooit meer een wachtwoord met Keepass

Alles waar je online een account voor aanmaakt heeft een wachtwoord nodig. We weten dat overal hetzelfde wachtwoord gebruiken niet veilig is. Voor al deze online diensten een uniek wachtwoord onthouden is lastig, en het worden er steeds meer.

Gebruik Keepass

Keepass is gratis software die je helpt je wachtwoorden veilig op te slaan en makkelijk te gebruiken. In Keepass wordt een zogenoemde wachtwoorden kluis gemaakt waar jij al je gebruikersnamen en wachtwoorden in kan opslaan. Ook kan Keepass automatisch inloggen op de websites waar jij dit wilt.