Gebruik jij Rompslomp Gratis voor de administratie van jouw bedrijf? Dan is er belangrijk nieuws voor je. Dit pakket wordt namelijk omgezet naar Starter. Geen zorgen: Starter blijft helemaal gratis! Wel zijn er een aantal wijzigingen. In dit artikel leggen we uit wat er is veranderd en hoe jij hier optimaal gebruik van maakt.
Kies je tijdens of na het proefabonnement voor een upgrade naar een betaald pakket? Of upgrade je na het proefabonnement vanuit Starter naar een betaald pakket? Dan kun je niet meer downgraden naar Starter! Je kunt dan alleen nog gebruikmaken van onze betaalde pakketten: Puur Factuur, het Basic pakket, Professional pakket of Master pakket.
Met Starter kun je je boekhouding nu veel beter bijhouden. Je hebt toegang tot een winst- en verliesrekening en een balansoverzicht, zodat je direct inzicht krijgt in hoe je bedrijf er financieel voor staat. Daarnaast kun je je btw-overzicht bekijken en de betaalstatus van facturen eenvoudig bijhouden. Hierdoor wordt je administratie niet alleen overzichtelijker, maar kun je ook beter onderbouwde beslissingen nemen voor je bedrijf.
Met Starter kun je een zakelijke Rompslomp Betaalrekening openen. Dit gaat eenvoudig online en is binnen enkele stappen geregeld. Een zakelijke rekening is niet verplicht voor zzp’ers, maar veel banken staan zakelijk gebruik van een privérekening niet toe. Bovendien heeft het gescheiden houden van je privé- en zakelijke uitgaven veel voordelen. Zeg je Rompslomp op? Geen probleem! Je mag je betaalrekening gewoon blijven gebruiken.
Lees meer over de zakelijke Rompslomp betaalrekening.
Let op: de Rompslomp Betaalrekening kan bij Starter niet direct gekoppeld worden met je Rompslomp-boekhouding. Je moet bankmutaties dus handmatig blijven verwerken in je administratie. Liever een automatische bankkoppeling zodat je transacties automatisch worden geïmporteerd? Dan kun je overstappen naar een van de betaalde pakketten zoals het Basic pakket, Professional pakket of Master pakket.
Ook bij Starter voeg je nu eenvoudig een iDEAL-betaallink of een QR-code toe op je facturen. Dit is fijn voor je klanten omdat ze je direct met maar een paar klikken kunnen betalen, zonder gedoe met handmatige overboekingen. Hierdoor betalen klanten bovendien vaak sneller.
Bovendien kun je sneller zien welke facturen al betaald zijn en welke nog openstaan, waardoor je altijd grip hebt op je financiën.
Het kon natuurlijk al met Gratis, maar ook met Starter kun je snel en eenvoudig facturen maken, helemaal in je eigen huisstijl. Zo maak je direct een professionele indruk bij je klanten. Wel heeft het Starter pakket een limiet van 5 facturen per maand.
Wil je meer facturen maken? Dan kun je beter overstappen naar Puur Factuur. Daarmee kun je onbeperkt facturen sturen.
Maak en verstuur met Starter elke maand 20 offertes. Dat is vaak genoeg voor een startende ondernemer. Je maakt een offerte snel in je boekhoudpakket en verstuurt deze met één klik. Wordt je offerte goedgekeurd? Dan zet je deze snel om in een factuur. Zo bespaar je tijd en voorkom je fouten.
Werk je als startende ondernemer met veel klanten of projecten? Dan is 20 offertes per maand misschien net wat te weinig. Je kunt dan offertes buiten Rompslomp maken, maar dat kost extra tijd en geeft minder overzicht. Kies daarom liever voor een pakket dat beter past bij jouw bedrijf zoals Puur Factuur (onbeperkt offertes maken) of het Basic pakket (tot 80 offertes per maand).
Als beginnende ondernemer kun je met Starter 5 uitgaven per maand boeken. Dit helpt je als je net begint met ondernemen om direct een goed overzicht te krijgen van je kosten. Zonder dat je meteen met een ingewikkelde administratie te maken hebt.
De beperking van maar 5 uitgaven per maand kan een nadeel zijn. Bijvoorbeeld als je veel kleine uitgaven hebt of regelmatig kosten maakt. Denk bijvoorbeeld aan abonnementen, kantoorartikelen of reiskosten. Als je meer dan 5 uitgaven per maand hebt, passen het Basic pakket (maandelijks 10 uitgaven) of het Professional pakket (onbeperkt aantal uitgaven) misschien beter bij je.
Ook met Starter kun je overal je administratie bijwerken met de app. Of je nu thuis bent of onderweg. Dit is vooral handig als je veel afspraken buiten de deur hebt of vaak op locatie werkt. Je kunt bijvoorbeeld snel een factuur opstellen of een uitgave invoeren zonder afhankelijk te zijn van je computer. Dit bespaart tijd en zorgt ervoor dat je altijd up-to-date bent met je administratie.
Dit maakt Starter een praktische keuze voor zzp'ers die hun boekhouding eenvoudig willen opzetten. Het pakket biedt een professionele basis, maar heeft beperkingen die je mogelijk sneller bereikt als je bedrijf groeit. Dat alles krijg je dus ook nog eens helemaal gratis!