Hét softwarepakket voor de zorg
Probeer het gratis uit
Maak snel facturen met je eigen logo en scan bonnetjes meteen. Werk onderweg je administratie bij met de app, zodat je meer tijd hebt voor het echte werk. Geen lastige boekhoudtermen, we houden het simpel.

Waarom kiezen ondernemers voor Rompslomp?
Wie kunnen er nou beter laten weten hoe Rompslomp bevalt, dan onze eigen klanten? Daarom vertellen ze in deze video waarom de software hen zo goed helpt en wat het hen oplevert.
Direct zelf uitproberenDe belangrijkste voordelen voor jou
- Onderweg je administratie bijwerken
- Snel professionele facturen versturen
- Gemakkelijk uren en ritten bijhouden
- Nooit meer kwijtgeraakte bonnetjes
- Geen boekhoudjargon, gewoon duidelijke taal
- Eenvoudig koppelen met andere software

Professioneel en snel facturen sturen
Werk je met aanbetalingen of termijnen? Rompslomp geeft direct inzicht in betaalde en openstaande facturen, zodat je grip houdt op je geld.
Ben je klaar met een klus en is de klant tevreden? Dan is het tijd om de factuur te sturen! Gebruik een standaard sjabloon (of pas dit naar eigen wens aan) voor een professionele uitstraling. Alles wordt automatisch bijgehouden in je administratie.
Voer de details van de klus in en het tarief en de software doet de rest. Met een paar klikken stuur je je factuur per e-mail naar je klant. Dankzij de handige iDEAL-betaallink en QR-code ontvang je snel je geld. Je kunt direct door met je volgende project!

Laat offertes digitaal ondertekenen: sneller je geld
Tijd is geld, zeker in de bouw. Klanten kunnen je offertes direct bekijken en ondertekenen, op elk apparaat. Zo start je sneller met een project en houd je de vaart erin. Klus afgerond? Met één klik zet je de offerte om in een factuur. Geen gedoe met dubbele invoer, minder kans op fouten en meer tijd voor je volgende opdracht.
Handige app: altijd en overal toegankelijk
Als zzp'er in de bouw ben je vaak onderweg. Je wilt daarom overal toegang tot je administratie hebben. Of je nu in je werkbus zit, op de bouwplaats bent of thuis werkt.Dankzij de handige app heb je altijd je cijfers bij de hand. Klus afgerond? Stuur direct een factuur en voorkom dat je lang op je geld moet wachten. Scan je bonnetjes direct in en klaar. Zo blijft je administratie up-to-date en houd jij je focus op waar je goed in bent: bouwen. Geen gedoe, gewoon overzicht en controle.
Probeer Rompslomp gratis uit!
De voordelen van werken met Rompslomp

Stuur digitale facturen met jouw opmaak en laat klanten via iDEAL betalen. Facturen worden automatisch verwerkt. Check snel de betaalstatus.

Registreer uren en ritten direct in de app en koppel ze aan je projecten. Heb je een klus afgerond? Maak in één klik je factuur compleet en stuur 'm naar je klant. Zo ontvang je snel je geld!

Scan, bewaar en boek al je inkomende facturen en bonnen eenvoudig in met onze bonnen app. Bespaar tijd en automatiseer je bonnenverwerking met de Scan & Herken functie

Al je bonnen op één plek
Bonnetjes die verdwijnen of overal rondslingeren:in je bus, broekzak of ergens onder een stapel papieren? Met de Rompslomp-app is dat verleden tijd. Maak een foto van je bonnetje en sla ‘m direct op in je administratie. Geen gedoe, geen zoektochten. Alles veilig opgeslagen en altijd binnen handbereik.
Bankkoppeling standaard inbegrepen
Verbind je zakelijke betaalrekening makkelijk met je boekhouding. Zo hoef je niet meer handmatig je inkomsten en uitgaven in te voeren. Dat scheelt tijd en voorkomt fouten. Superhandig als je als bouwondernemer vaak meerdere klussen tegelijk doet. Je hebt altijd een actueel overzicht van je geldzaken, ziet precies wat er binnenkomt en uitgaat en kunt sneller goede financiële keuzes maken.
Eenvoudige urenregistratie
Als zzp’er in de bouw is het belangrijk dat je je uren goed bijhoudt. Niet alleen om te factureren, maar ook om te voldoen aan het urencriterium van de Belastingdienst. Dit urencriterium is essentieel om aanspraak te kunnen maken op bepaalde fiscale voordelen zoals de zelfstandigenaftrek. Registreer je uren eenvoudig in de app.Koppel je uren aan specifieke projecten, voeg opmerkingen toe en alles wordt automatisch opgeslagen in je administratie. Aan het eind van de week of maand kun je precies zien hoeveel uren je aan elk project hebt besteed. Je kunt dus in één klik je factuur compleet maken.

Sneller btw-aangifte indienen
Voor veel zzp'ers is de btw-aangifte een bron van stress. Het kan lastig zijn om alle bonnetjes, facturen en uitgaven bij elkaar te krijgen en in te voeren. Doordat veel benodigde gegevens al voor je zijn ingevuld, bespaar je tijd en voldoe je altijd makkelijk aan je verplichtingen.
Zie direct hoe je bedrijf ervoor staat
Met de dashboards in Rompslomp zie je snel hoe je bedrijf er financieel voor staat. Je ziet meteen wat je totale omzet is. Dit helpt je om betere beslissingen te nemen en om je bedrijf efficiënter te beheren. Daarnaast herken je snel patronen, zoals seizoensgebonden veranderingen in omzet, waardoor je beter kunt plannen.
Maak het jezelf makkelijk met automatische rittenregistratie
Het bijhouden van je zakelijke kilometers kan veel tijd kosten. Gelukkig kun je dit eenvoudig regelen in je boekhoudsoftware. Je kunt je ritten handmatig invoeren, maar het kan nog makkelijker met de app.
Wil je helemaal geen omkijken meer naar je rittenregistratie? Koppel je boekhoudpakket dan aan rittenregistratie software. Al je zakelijke kilometers worden dan automatisch en foutloos bijgehouden. Geen gedoe meer met bonnetjes of het handmatig opschrijven van je kilometerstand.
Koppel je ritten aan projecten of klanten
Daarnaast kun je de rittenregistratie eenvoudig koppelen aan je facturatie. Moet je kilometers doorberekenen aan je klanten? Dat kan nu direct. En dat maakt het facturatieproces sneller en nauwkeuriger. Bovendien komen deze ritten automatisch in je boekhouding te staan zodat je ze zelf verder kunt verwerken.
Digitale rittenregistratie zorgt ervoor dat je geen papieren logboeken meer hoeft bij te houden. Alles wordt automatisch en digitaal bijgehouden, wat betekent dat je minder papierwerk hebt en je administratie altijd up-to-date is.

Weg met je papieren werkbonnen
Ruil je papieren werkbonnen in voor digitale werkbonnen. Rondslingerende, kwijtgeraakte of onleesbare papieren werkbonnen zijn dan verleden tijd. In plaats daarvan werk je je werkbonnen direct na elke klus meteen bij op je smartphone of tablet. Je bespaart zo per werkbon 3 tot 6 minuten aan administratieve handelingen. Bovendien is je administratie altijd compleet en bijgewerkt.Met digitale werkbonnen heb je meer controle over je administratie en blijft alles overzichtelijk. Bovendien kunnen klanten werkbonnen digitaal goedkeuren. Na goedkeuring van de werkbon stuur je direct een factuur. Dat bespaart tijd en zorgt voor een snellere betaling. Bovendien zorgen digitale werkbonnen voor een professionelere uitstraling van je bedrijf. Je klanten zien dat je met de tijd meegaat en dat je oog hebt voor efficiëntie en gemak.