Alles over het betalen van je Rompslomp abonnement

Lees hieronder de antwoorden op regelmatig gestelde vragen over facturen die je van ons ontvangt.

Heb je een andere vraag over Rompslomp? Kijk dan eens bij onze supportpagina's of stel je vraag 24/7 aan onze chatbot Robin.

Waarom schrijven jullie geld af via een automatische incasso?

Met automatische incasso geef je toestemming aan Rompslomp om maandelijks of jaarlijks geld van je bankrekening af te schrijven. Je hoeft je met automatische incasso geen zorgen meer te maken over het handmatig uitvoeren van betalingen. Dat verloopt namelijk allemaal automatisch volgens afgesproken termijnen en bedragen. Zo helpt het zowel jou als ons om betalingen efficiënt te beheren.

↑ Naar boven

Kan ik het geld ook zelf overmaken?

Met automatische incasso geef je toestemming aan Rompslomp om maandelijks of jaarlijks geld van je bankrekening af te schrijven. Je hoeft je met automatische incasso geen zorgen meer te maken over het handmatig uitvoeren van betalingen. Dat verloopt namelijk allemaal automatisch volgens afgesproken termijnen en bedragen. Zo helpt het zowel jou als ons om betalingen efficiënt te beheren.

↑ Naar boven

Ik heb een herinnering ontvangen. Wat nu?

Wordt een factuur niet via de automatische incasso betaald, dan sturen wij een herinnering. Hierin staat welke factuur er nog betaald moet worden en hoe je de betalingsachterstand in orde kunt maken.

↑ Naar boven

Kan ik via iDEAL betalen?

De betalingsherinneringen, die we per mail versturen, bevatten een betaallink. Je kunt het openstaande bedrag dus eenvoudig en direct via iDEAL betalen. 

↑ Naar boven

Wie is Mollie?

Mollie is een online betaalpartner die betalingen voor ons verwerkt. Ontvang je een betalingsherinnering en betaal je via de link? Dan kom je automatisch op de betaalpagina van Mollie terecht. Je kunt daar veilig betalen met iDEAL, een handige manier om via je eigen bank te betalen. 

↑ Naar boven

Kan ik een betalingsregeling krijgen?

Helaas, dat is niet mogelijk. We bieden je de mogelijkheid om per maand te betalen. Wie kiest voor een jaarfactuur, krijgt korting. In delen betalen is daarom niet mogelijk. 

↑ Naar boven

Kan ik uitstel van betaling krijgen? 

De factuur wordt automatisch afgeschreven. Uitstel na de vervaldatum van de factuur is niet mogelijk. 

 ↑ Naar boven

Waarom ben ik geblokkeerd en heb ik geen toegang tot mijn account? 

Wanneer een factuur niet binnen de gestelde termijn wordt betaald, zal dit uiteindelijk resulteren in blokkering van je account.

Let op: je abonnement en daarmee je facturen lopen wel gewoon door. Dus ook al is je account geblokkeerd, je betalingsverplichting blijft bestaan. 

↑ Naar boven

Wat moet ik doen als mijn account is geblokkeerd vanwege een onbetaalde factuur? 

Als je account is geblokkeerd vanwege één of meer onbetaalde facturen? Dan is het belangrijk om deze zo snel mogelijk te betalen. Je krijgt dan weer toegang tot je account. 

Let op: als de factuur is overgedragen aan Ultimoo Incasso, dan moet je het openstaande bedrag aan hen betalen.

↑ Naar boven

Wie is Ultimoo Incasso? 

Ultimoo Incasso is een Nederlands incassobureau dat gespecialiseerd is in het innen van openstaande schulden namens bedrijven en organisaties. Ze werken volgens de wet- en regelgeving en streven naar een professionele en klantvriendelijke benadering om betalingsproblemen op te lossen. Heb je te maken met openstaande vorderingen waarvoor Ultimoo Incasso is ingeschakeld? Dan kun je met hen contact opnemen voor ondersteuning bij het afhandelen van de betaling.

↑ Naar boven

Waarom moet ik betalen aan Ultimoo Incasso? 

Onbetaalde facturen dragen wij over aan een incassobureau: Ultimoo Incasso. Dit bedrijf incasseert namens ons de openstaande factu(u)r(en). Je moet het openstaande bedrag (inclusief eventuele incasso en rentekosten) daarom aan Ultimoo Incasso betalen.

↑ Naar boven

Moet ik de (incasso)kosten ook betalen? 

Ja. Heb je een bericht ontvangen van Ultimoo Incasso met het verzoek de (incasso)kosten te voldoen? Dan ben je deze verschuldigd om te betalen.

↑ Naar boven

Hoe kan ik de factuur en kosten betalen aan Ultimoo Incasso? 

Je ontvangt doorgaans een brief, e-mail of ander bericht van Ultimoo Incasso. Hierin staat meer informatie over de openstaande factuur en hoe je deze kunt betalen. Dit kan bijvoorbeeld via een online betaallink, bankoverschrijving of een andere betaalmethode die Ultimoo Incasso aanbiedt.

↑ Naar boven

Wat als ik het niet eens ben met de openstaande factuur of de kosten van Ultimoo Incasso? 

Ben je het niet eens met de openstaande factuur of de kosten die Ultimoo Incasso in rekening brengt? Neem dan contact met hen op. Rompslomp heeft de factuur overgedragen. Al het contact loopt daarom via Ultimoo Incasso. Zij kunnen je mogelijk verder helpen en eventuele geschillen oplossen.

↑ Naar boven

Wat gebeurt er als ik de factuur niet betaal aan Ultimoo Incasso? 

Blijft de betaling van de factuur (en kosten) uit? Dan kan Ultimoo Incasso verdere stappen ondernemen om het verschuldigde bedrag te innen. Dit kan onder andere leiden tot gerechtelijke stappen en extra kosten met zich meebrengen.

↑ Naar boven

Waar vind ik meer informatie over mijn openstaande factuur en betaling aan Ultimoo Incasso? 

Neem voor meer informatie over je openstaande factuur en betaling aan Ultimoo Incasso contact op met Ultimoo Incasso. Gebruik hiervoor de contactgegevens die vermeld staan in de correspondentie die je hebt ontvangen. Zij kunnen je voorzien van verdere instructies en ondersteuning bij het afhandelen van je openstaande schuld.

↑ Naar boven