Hét softwarepakket voor webshops

Probeer het gratis uit
Besteed je als webshopeigenaar liever tijd aan je webshop en klanten dan aan je administratie? Met een koppeling worden verkoopfacturen automatisch overgezet naar je boekhouding. Jij hoeft alleen nog te zorgen dat je de betalingen update in je boekhouding!

zakelijk-webshop-header

Waarom kiezen ondernemers voor Rompslomp?

Kom erachter hoe Ernst-Jan gebruik maakt van Rompslomp en wat hij ervan vindt. En: welke aanpassing Rompslomp nog beter zou maken!

Probeer het direct zelf uit

Rompslomp koppelt eenvoudig met deze webshops:

  • Bol.com
  • CCV Shop
  • Ecwid
  • JouwWeb
  • Lightspeed
  • Magento
  • Mijnwebwinkel
  • OpenCart
  • PrestaShop
  • Shopify
  • WooCommerce
factuur-maken-header-1

Professioneel en snel facturen sturen

Werk je met aanbetalingen of termijnen? Rompslomp geeft direct inzicht in betaalde en openstaande facturen, zodat je grip houdt op je geld.

Ben je klaar met een klus en is de klant tevreden? Dan is het tijd om de factuur te sturen! Gebruik een standaard sjabloon (of pas dit naar eigen wens aan) voor een professionele uitstraling. Alles wordt automatisch bijgehouden in je administratie.

Voer de details van de klus in en het tarief en de software doet de rest. Met een paar klikken stuur je je factuur per e-mail naar je klant. Dankzij de handige iDEAL-betaallink en QR-code ontvang je snel je geld. Je kunt direct door met je volgende project!

rompslomp-offerte-ondertekenen-slider-home

Laat offertes digitaal ondertekenen: sneller je geld

Tijd is geld, zeker in de bouw. Klanten kunnen je offertes direct bekijken en ondertekenen, op elk apparaat. Zo start je sneller met een project en houd je de vaart erin. Klus afgerond? Met één klik zet je de offerte om in een factuur. Geen gedoe met dubbele invoer, minder kans op fouten en meer tijd voor je volgende opdracht. 
header-bouw

Handige app: altijd en overal toegankelijk

Als zzp'er in de bouw ben je vaak onderweg. Je wilt daarom overal toegang tot je administratie hebben. Of je nu in je werkbus zit, op de bouwplaats bent of thuis werkt.

Dankzij de handige app heb je altijd je cijfers bij de hand. Klus afgerond? Stuur direct een factuur en voorkom dat je lang op je geld moet wachten. Scan je bonnetjes direct in en klaar. Zo blijft je administratie up-to-date en houd jij je focus op waar je goed in bent: bouwen. Geen gedoe, gewoon overzicht en controle.

Probeer Rompslomp gratis uit!

Probeer Rompslomp Professional 30 dagen gratis uit. Je zit nergens aan vast.

De voordelen van werken met Rompslomp

rompslomp-koppeling-webshop-1
Meer tijd voor je webshop, minder voor je boekhouding

Het gaat goed met je webshop. En met je administratie. Orders, btw, verzendkosten en betalingen komen automatisch binnen. Dat scheelt veel tijd en voorkomt fouten.

03
Buitenlandse btw-regels?
Geen probleem

Een bestelling uit België? Dan gelden de Europese btw-tarieven. De btw pas je eenvoudig aan, zonder al te veel uitzoekwerk over percentages of regels.

rompslomp-duurzaamheid-papierloos-4
Een retour ontvangen?
Die heb je zo geregeld

Een klant stuurt iets terug? Boek retouren eenvoudig als aparte, negatieve boekingen binnen Rompslomp en verwerk ze snel in je administratie.

rompslomp-facturen-maken-was-nooit-zo-makkelijk-1
Alles op één plek

Bestellingen, betalingen, facturen en bankmutaties? Alles komt samen in één overzicht. Geen gezoek meer, maar alles overzichtelijk bij elkaar in je boekhouding.

rompslomp-netwerk-3
Eenvoudig verder groeien

Je webshop groeit en je administratie groeit eenvoudig mee. Geen extra stress, geen handmatige werkzaamheden, geen foutjes. Jij kunt groter denken.

rompslomp-automatische-bankkoppeling-1
Meteen inzicht in wat je verdient

Je ziet in één oogopslag wat je binnenkrijgt en wat je uitgeeft. Geen verrassingen meer, ook niet bij je btw- of IB aangifte. Zo weet je precies waar je staat.

rompslomp-bonnetjes-scannen-en-herkennen-2

Al je bonnen op één plek

Bonnetjes die verdwijnen of overal rondslingeren:in  je bus, broekzak of ergens onder een stapel papieren? Met de Rompslomp-app is dat verleden tijd. Maak een foto van je bonnetje en sla ‘m direct op in je administratie. Geen gedoe, geen zoektochten. Alles veilig opgeslagen en altijd binnen handbereik.
rompslomp-automatische-bankkoppeling-2

Bankkoppeling standaard inbegrepen

Verbind je zakelijke betaalrekening makkelijk met je boekhouding. Zo hoef je niet meer handmatig je inkomsten en uitgaven in te voeren. Dat scheelt tijd en voorkomt fouten. Superhandig als je als bouwondernemer vaak meerdere klussen tegelijk doet. Je hebt altijd een actueel overzicht van je geldzaken, ziet precies wat er binnenkomt en uitgaat en kunt sneller goede financiële keuzes maken.
rompslomp-factuur-van-gewerkte-uren-2

Eenvoudige urenregistratie

Als zzp’er in de bouw is het belangrijk dat je je uren goed bijhoudt. Niet alleen om te factureren, maar ook om te voldoen aan het urencriterium van de Belastingdienst. Dit urencriterium is essentieel om aanspraak te kunnen maken op bepaalde fiscale voordelen zoals de zelfstandigenaftrek. Registreer je uren eenvoudig in de app. 

Koppel je uren aan specifieke projecten, voeg opmerkingen toe en alles wordt automatisch opgeslagen in je administratie. Aan het eind van de week of maand kun je precies zien hoeveel uren je aan elk project hebt besteed. Je kunt dus in één klik je factuur compleet maken. 
rompslomp-btw-overzicht-voor-je-btw-aangifte-illustratie-2

Sneller btw-aangifte indienen

Voor veel zzp'ers is de btw-aangifte een bron van stress. Het kan lastig zijn om alle bonnetjes, facturen en uitgaven bij elkaar te krijgen en in te voeren. Doordat veel benodigde gegevens al voor je zijn ingevuld, bespaar je tijd en voldoe je altijd makkelijk aan je verplichtingen.
03

Zie direct hoe je bedrijf ervoor staat

Met de dashboards in Rompslomp zie je snel hoe je bedrijf er financieel voor staat. Je ziet meteen wat je totale omzet is. Dit helpt je om betere beslissingen te nemen en om je bedrijf efficiënter te beheren. Daarnaast herken je snel patronen, zoals seizoensgebonden veranderingen in omzet, waardoor je beter kunt plannen.

 
rompslomp-winst-verlies-slider-home

Snel en online geregeld: de Rompslomp betaalrekening

  • Snel online geregeld: met bankpas en app‑toegang.
  • Een zakelijke betaalrekening zorgt voor een professionele uitstraling bij je klanten. 
  • Laat transacties van je betaalrekening realtime inladen in je boekhouding (bij Basic, Professional of Master‑pakket).
  • Minder kans op fouten, betere belastingaangifte en aftrekposten.
Meer lezen over de Rompslomp betaalrekening
rompslomp-kilometerregistratie-mock-up-1

Maak het jezelf makkelijk met automatische rittenregistratie

Het bijhouden van je zakelijke kilometers kan veel tijd kosten. Gelukkig kun je dit eenvoudig regelen in je boekhoudsoftware. Je kunt je ritten handmatig invoeren, maar het kan nog makkelijker met de app.

Wil je helemaal geen omkijken meer naar je rittenregistratie? Koppel je boekhoudpakket dan aan rittenregistratie software. Al je zakelijke kilometers worden dan automatisch en foutloos bijgehouden. Geen gedoe meer met bonnetjes of het handmatig opschrijven van je kilometerstand. 

Koppel je ritten aan projecten of klanten

Daarnaast kun je de rittenregistratie eenvoudig koppelen aan je facturatie. Moet je kilometers doorberekenen aan je klanten? Dat kan nu direct. En dat maakt het facturatieproces sneller en nauwkeuriger. Bovendien komen deze ritten automatisch in je boekhouding te staan zodat je ze zelf verder kunt verwerken.

Digitale rittenregistratie zorgt ervoor dat je geen papieren logboeken meer hoeft bij te houden. Alles wordt automatisch en digitaal bijgehouden, wat betekent dat je minder papierwerk hebt en je administratie altijd up-to-date is.

rompslomp-koppelingen-werkbon

Weg met je papieren werkbonnen

Ruil je papieren werkbonnen in voor digitale werkbonnen.  Rondslingerende, kwijtgeraakte of onleesbare papieren werkbonnen zijn dan verleden tijd. In plaats daarvan werk je je werkbonnen direct na elke klus meteen bij op je smartphone of tablet. Je bespaart zo per werkbon 3 tot 6 minuten aan administratieve handelingen. Bovendien is je administratie altijd compleet en bijgewerkt. 

Met digitale werkbonnen heb je meer controle over je administratie en blijft alles overzichtelijk. Bovendien kunnen klanten werkbonnen digitaal goedkeuren. Na goedkeuring van de werkbon stuur  je direct een factuur. Dat bespaart tijd en zorgt voor een snellere betaling. Bovendien zorgen digitale werkbonnen voor een professionelere uitstraling van je bedrijf. Je klanten zien dat je met de tijd meegaat en dat je oog hebt voor efficiëntie en gemak.