Meest gestelde vragen over de nieuwe abonnementen per 1 februari 2024
Geschreven: 3 november 2023
Welke pakketten zullen er beschikbaar zijn?
Dit zijn de pakketten die per 1 februari beschikbaar zijn:
Ik heb al een jaarabonnement, moet ik dan extra bijbetalen ?
Nee. Je huidige jaartermijn heb je al betaald. Per 1 februari 2024 krijg je al wel de nieuwe functionaliteit van het door ons voorgestelde pakket. De prijs van het nieuwe pakket wordt pas doorberekend na afloop van je huidig lopende periode. Dus als je abonnement tot juli 2024 loopt, dan wordt daarna pas de nieuwe prijs berekend
Ik wil graag een jaarabonnement, krijg ik dan korting?
Ja. Je krijgt 10% korting op het nieuwe pakket als je jaarabonnement na 1 februari 2024 wordt verlengd. Tot 1 februari 2024 gelden de huidige voorwaarden waarbij je 2 maanden korting krijgt als je een jaarabonnement neemt.
Ik heb nog een proefabonnement, moet ik nu meteen kiezen?
Nee. Als je proefabonnement afloopt voor 1 februari 2024 dan wordt deze omgezet naar een gratis account, tenzij je zelf upgrade naar een betaald account.
Ik vind jullie voorstel te duur, kan ik een andere keuze maken?
Ja. De nieuwe pakketten vervangen per 1 februari 2024 het huidige aanbod. Dat betekent dat je vanaf dat moment kunt kiezen uit een van de nieuwe pakketten. Het pakket wat we in onze mail hebben voorgesteld ligt volgens ons het dichtst bij wat je nu hebt. Wanneer een ander pakket beter past, dan kun je straks zelf het abonnement aanpassen. Dat kan nu nog niet, maar we zorgen dat je daar tijdig bericht over ontvangt.
Ik heb volgens mij een gratis abonnement, klopt jullie mail wel?
Het kan voorkomen dat je door een systeemfoutje op de verkeerde lijst bent gezet. Het mailtje kun je dan negeren. Als je nu een gratis account hebt, blijft dit gratis. Er verandert wel iets in de functionaliteiten van het gratis account per 1 februari 2024.
Ik wil graag mijn huidige abonnement houden zo lang ik dat zelf wil, kan dat?
Nee. De nieuwe pakketten vervangen per 1 februari 2024 het huidige aanbod. Dat betekent dat je vanaf dat moment kunt kiezen uit een van de nieuwe pakketten. De huidige pakketten zijn dan niet meer beschikbaar.
Ik denk dat de prijsverhoging te maken heeft met de overname door Visma, klopt dat?
Nee. We zijn ons eigen bedrijf ook al zijn we onderdeel van de Visma-groep en staan achter de keuzes die wij maken. Rompslomp ontwikkelt zich. Dat zie je terug in de functionaliteiten die er over de jaren heen bij zijn gekomen. Dit vergroot de waarde in het gebruik en maakt het administratieve leven van zzp'ers makkelijker. Daar staat een beloning tegenover die in lijn is met wat onze collega aanbieders vragen. De opzet van de nieuwe pakketten is aangepast naar de behoefte die je als ondernemer hebt in de verschillende fasen van je bedrijf. En dat juist functionaliteit beschikbaar komt die ervoor zorgt dat je minder tijd besteedt aan je boekhouding. Het komende jaar komen er allerlei nieuwe functies bij en investeren we veel in het makkelijker maken van het systeem. Hopelijk kunnen we je daar blij mee maken.
Kan ik nu alvast overstappen naar het nieuwe abonnement?
Nee. Het nieuwe aanbod komt per 1 februari 2024 beschikbaar. Eerder kunnen we de introductie niet doen, maar je kunt je misschien al wel voorbereiden hoe je je nieuwe pakket kunt gebruiken. Je hebt nog iets om naar uit te zien!
Ik wil helemaal geen abonnement meer, kan ik opzeggen?
Ja. Je kunt de opzegging voor het abonnement zelf indienen. Je logt in Rompslomp en gaat dan naar 'Mijn account' > tabje 'Mijn abonnement'. Daar kun je je huidige abonnement opzeggen.
Ik heb al opgezegd, waarom krijg ik dan nog deze mail?
Wanneer je je abonnement hebt opgezegd heb je nog wel een gratis account. Als je verder geen berichten meer wilt ontvangen kun je je account verwijderen. We adviseren je voordat je je account verwijdert wel om een back-up te maken van je gegevens, Wanneer je account verwijderd is kunnen wij dit ook niet meer terughalen.
Ik heb net een upgrade gedaan, klopt jullie voorstel wel?
Naar alle verwachting hebben de upgrade en de mail elkaar dan gekruist.
Ik heb geen gratis account, want ik betaal jullie toch al?
Heb je een mail hebt ontvangen waarbij we aangeven dat je een gratis account hebt, maar je betaalt ons wel? Het betaalde account staat dan waarschijnlijk onder een ander mailadres. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn als je een gratis account hebt aangemaakt voor een extra gebruiker om in te kunnen loggen.