Veelgestelde vragen over de nieuwe abonnementen per 1 februari 2024

Welke pakketten zullen er beschikbaar zijn?

Dit zijn de nieuwe pakketten die per 1 februari beschikbaar zijn:

Daarnaast introduceren we het nieuwe gratis Starter pakket en het Basic pakket op een later moment. Het huidige Gratis abonnement blijft hetzelfde totdat het Starter pakket gereed is. Lees ons nieuwsbericht voor meer informatie.

Wil je geïnformeerd worden zodra Starter en Basic live zijn? Meld je dan aan via deze knop:

Deze mailinglijst wordt alleen gebruikt voor updates over de nieuwe pakketten – je krijgt alleen andere mails van ons wanneer je ook op een andere lijst staat. Afmelden kan altijd via het linkje onderaan onze mails.

Gaan de aangegeven limieten meteen in?

Nee. Er is een overgangsperiode.

We verwachten dat je nieuwe pakket alles bevat wat jouw bedrijf nodig heeft. Natuurlijk wil je dat zelf ook zeker weten. Daarom maak je tot 1 mei 2024 onbeperkt gebruik van bepaalde functies om te kunnen ontdekken wat je precies nodig hebt. 

De volgende functies zijn tot 1 mei zonder limiet inbegrepen:

Puur Factuur:
- Uitgaven inboeken

Professional:
- Softwareoplossingen om mee te koppelen
- Bankkoppelingen
- Extra gebruikers

Master:
- Scan-credits
- Softwareoplossingen om mee te koppelen
- Bankkoppelingen
- Extra gebruikers

Vanaf 1 mei zit er in je pakket inbegrepen:

Puur Factuur:
- 5 uitgaven inboeken, die je maximaal 3 maanden kunt opsparen

Professional:
- 2 koppelingen voor softwareoplossingen
- 1 bankkoppeling
- 2 extra gebruikers toegang

Master:
- 90 scan-credits, die je maximaal 3 maanden kunt opsparen
- 6 koppelingen voor softwareoplossingen
- 5 bankkoppelingen
- 3 extra gebruikers toegang

Kan ik van pakket veranderen?

Jazeker, je kunt altijd up- of downgraden. Hoe je dat doet lees je hier.

Ik heb Puur Factuur, kan ik de Scan & Herken add-on blijven gebruiken?

De Scan & Herken add-on wordt niet aangeboden in het Puur Factuur pakket. Heb je nog credits over van je vorige abonnement, dan mag je die nog gebruiken. Tegoed bijbestellen is niet mogelijk voor Puur Factuur.

Ik had al een jaarabonnement, moet ik dan extra bijbetalen ?

Nee. Je huidige jaartermijn heb je al betaald. Per 1 februari 2024 heb je al wel de nieuwe functionaliteit van het door ons voorgestelde pakket. De prijs van het nieuwe pakket wordt pas doorberekend na afloop van je huidig lopende periode. Dus als je abonnement tot juli 2024 loopt, dan wordt daarna pas de nieuwe prijs berekend.

Ik wil graag een jaarabonnement, krijg ik dan korting?

Ja. Je krijgt 10% korting op het nieuwe pakket als je jaarabonnement na 1 februari 2024 wordt verlengd.

Ik heb nog een gratis (proef)abonnement, moet ik een betaald pakket kiezen?

Nee. Het gratis abonnement blijft gratis. Als je proefabonnement afloopt dan wordt deze omgezet naar een gratis account, tenzij je zelf upgrade naar een betaald account.

Ik wil graag mijn vorige abonnement houden zo lang ik dat zelf wil, kan dat?

Nee. De nieuwe pakketten vervangen per 1 februari 2024 het oude aanbod. De vorige pakketten zijn dan niet meer beschikbaar.

Ik vind mijn nieuwe pakket te duur, kan ik een andere keuze maken?

Ja, je kunt altijd zelf bepalen welk pakket je neemt.

Ik denk dat de prijsverhoging te maken heeft met de overname door Visma, klopt dat?

Nee. We zijn ons eigen bedrijf ook al zijn we onderdeel van de Visma-groep en staan achter de keuzes die wij maken. Rompslomp ontwikkelt zich. Dat zie je terug in de functionaliteiten die er over de jaren heen bij zijn gekomen. Dit vergroot de waarde in het gebruik en maakt het administratieve leven van zzp'ers makkelijker. Daar staat een beloning tegenover die in lijn is met wat onze collega aanbieders vragen.

De opzet van de nieuwe pakketten is aangepast naar de behoefte die je als ondernemer hebt in de verschillende fasen van je bedrijf. En dat juist functionaliteit beschikbaar komt die ervoor zorgt dat je minder tijd besteedt aan je boekhouding. Het komende jaar komen er allerlei nieuwe functies bij en investeren we veel in het makkelijker maken van het systeem. Hopelijk kunnen we je daar blij mee maken.

Ik wil helemaal geen abonnement meer, kan ik opzeggen?

Ja. Je kunt de opzegging voor het abonnement zelf indienen. Je logt in op Rompslomp en gaat dan naar 'Mijn account' > tabje 'Mijn abonnement'. Daar kun je je huidige abonnement opzeggen.

Ik heb al opgezegd, waarom krijg ik informatie over nieuwe pakketten in mijn mail?

Wanneer je je abonnement hebt opgezegd heb je nog wel een gratis account. Als je verder geen berichten meer wilt ontvangen kun je je account verwijderen. We adviseren je voordat je je account verwijdert wel om een back-up te maken van je gegevens. Wanneer je account verwijderd is kunnen wij dit ook niet meer terughalen.

Ik krijg een mail over een gratis account, maar ik betaal jullie toch al?

Heb je een mail hebt ontvangen waarbij we aangeven dat je een gratis account hebt, maar je betaalt ons wel? Het betaalde account staat dan waarschijnlijk onder een ander mailadres. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn als je een gratis account hebt aangemaakt voor een extra gebruiker om in te kunnen loggen.