"Weet je, ik krijg eigenlijk zelden feedback van mijn klanten," begint Marleen terwijl ze een slok koffie neemt. "Maar eerlijk gezegd vraag ik er ook nooit om. Het voelt toch een beetje ongemakkelijk." Ik knik begrijpend. Marleen is zelfstandige ...
Twijfel je vaak aan je kwaliteiten als zzp’er? Bekruipt je soms het gevoel dat jouw succes niet je eigen verdienste is? Of ben je bang dat klanten erachter komen dat je stiekem een prutser bent? Dan heb je waarschijnlijk last van imposter syndrome. ...
In steeds meer steden worden zero-emissiezones ingevoerd. Wat betekent dit voor jou? Kun jij jouw klanten in de stad nog bereiken met je bestelbus? We zochten het uit en verzamelden alle info die je moet weten als jij afhankelijk bent van je ...
Als ondernemer weet je dat een goede offerte cruciaal is om een klus binnen te halen. Maar wat maakt een offerte nu écht winnend? In de podcast van Rompslomp bespreken Esther en onze eigen 'eindbaas' Niels de fijne kneepjes van het offerteproces. En ...
Sinds de invoering van de Wet DBA is er veel onrust onder zzp’ers. Want hoe weet je of je wel of niet schijnzelfstandig bent? En hoe voorkom je dat je noodgedwongen moet stoppen met ondernemen omdat je niet aan de regels voldoet? Sommige ondernemers ...
Wil je gaan ondernemen, maar ben je bang voor wat dit doet met je WW-, bijstands- of arbeidsongeschiktheidsuitkering? Dan kunnen we je geruststellen: zzp’en is mogelijk, vaak zelfs met behoud van (een deel van) je uitkering. Hoe dat zit en aan welke ...
“Met meer opleidingen, meer klanten en een webshop werd het gewoon te ingewikkeld. Ik wilde geen fouten meer maken.” Als je Esther van Blijdesteijn spreekt, voel je meteen haar passie. Al meer dan dertig jaar werkt ze als therapeut en opleider. Ze ...
Een offerte is geen invuloefening. Het is je kans om ‘ja’ te krijgen. In deze aflevering van de Rompslomp-podcast praten Esther en Niels over het maken van een winnende offerte. Wanneer stuur je die eigenlijk? Wat moet er wettelijk in staan? En hoe ...
Ik weet het nog precies. De eerste keer dat een klant ‘ja’ zei tegen mijn traject van een half jaar. Het voelde alsof ik de loterij had gewonnen. Iemand had genoeg vertrouwen om met mij in zee te gaan. Daarvoor had ik wel wat klanten, uurtje hier, ...
Hoe hard je ook je best doet als zzp’er, er komt een moment in je carrière dat je kritiek of negatieve feedback krijgt. Soms is die doordacht en onderbouwd, maar soms ook onterecht of onredelijk. Dat is pijnlijk, want je wilt niets liever dan dat je ...