Koppelingen
14 augustus 2024

De voordelen van digitale werkbonnen voor zzp'ers in de bouw

Als zelfstandig ondernemer in de bouw wil je vooral bezig zijn met je vak. Hoe frustrerend is het dan om waardevolle tijd te verliezen aan zaken als rondslingerende papieren werkbonnen, fouten door losse notities en onvolledige administratie? In plaats daarvan werk je liever aan je projecten! 

Rompslomp maakt het makkelijk voor jou als zzp’er. Daarom werken we onder andere samen met de werkbonnen-app Simple-Simon. Hiermee kun je als bouwprofessional veel tijd besparen. Zeker wanneer je deze app koppelt met je online-administratie. Werkbonnen uit Simple-Simon worden dan automatisch omgezet naar facturen in je Rompslomp-boekhouding. Op die manier bespaar je veel tijd, voldoe je aan wettelijke eisen en verhoog je je klanttevredenheid!

Lees verder om te ontdekken hoe Simple-Simon en Rompslomp jouw werk een stuk makkelijker maken. En natuurlijk wat het kost om er gebruik van te maken. 

Bespaar tijd met digitale werkbonnen

Wanneer je kiest voor digitale werkbonnen, heb je geen gedoe meer met rondslingerende, kwijtgeraakte of onleesbare papieren bonnen. Ook losse notities, die vaak alleen maar zorgen voor fouten en misverstanden, zijn verleden tijd! In plaats daarvan werk je je werkbonnen direct na elke klus snel en eenvoudig bij op je smartphone of tablet. Je bespaart zo per werkbon 3 tot 6 minuten aan administratieve handelingen. Bovendien is je administratie altijd compleet en up-to-date. 

Met digitale werkbonnen heb je altijd een duidelijk overzicht van al je werkzaamheden en afspraken. Je kunt snel en eenvoudig terugkijken naar eerdere werkbonnen. Dit helpt je bij het plannen van je werkzaamheden en het opvolgen van afspraken. Je ziet in één oogopslag wat er nog gedaan moet worden.

Verhoog je productiviteit

Koppel Simple-Simon met onze software en je werk wordt nog makkelijker. Simple-Simon haalt automatisch informatie op uit Rompslomp over je klanten en artikelen. Wijzigingen worden direct in beide systemen verwerkt, dus je hoeft alles maar één keer in te voeren. Dit voorkomt misgelopen omzet door ongeregistreerd materiaalverbruik en zorgt ervoor dat je administratie altijd compleet is.

Let op: je hebt hiervoor wel minimaal het Professional pakket nodig. Goedkopere pakketten zoals Puur Factuur en het Gratis pakket bevatten namelijk geen functionaliteit voor productbeheer en voorraadadministratie. 

Eenvoudig voldoen aan wet- en regelgeving

Als zzp’er in de bouw heb je te maken met veel regels en wetten. Het is belangrijk om aan deze regels te voldoen. Dit kan soms lastig zijn, maar digitale werkbonnen maken het makkelijker. 

Zo leg je met digitale werkbonnen direct na een klus alle noodzakelijke informatie vast op je smartphone of tablet. Denk bijvoorbeeld aan gebruikte materialen, installatiegegevens en onderhoudsrapporten. En je registreert na een opdracht ook gelijk je reistijd en kilometers. 

Zo vergeet je niets en is alles meteen goed geregistreerd. Hierdoor voldoe je bijvoorbeeld ook eenvoudig aan wet- en regelgeving zoals de BRL 100 en de Gasketelwet. Doordat je altijd  en overal toegang hebt tot je gegevens, of je nu op de bouwplaats bent of thuis, heb je bij een controle alle informatie snel bij de hand.

Een betere relatie met je klanten

Een goed contact met je klanten is belangrijk. Digitale werkbonnen helpen hierbij. Ze zorgen voor een betere klantenservice en tevreden klanten. Stel bijvoorbeeld automatische herinneringen in voor onderhoudsafspraken. Zo vergeet je nooit een afspraak. Je klanten waarderen het dat je op tijd bent en dat je je afspraken nakomt. Dit zorgt voor vertrouwen en een goede relatie.

Doordat alles nauwkeurig wordt vastgelegd en opgeslagen, verminder je de kans op fouten en misverstanden. Bij vragen van klanten heb je met digitale werkbonnen altijd direct alle gegevens bij de hand. Denk aan informatie over eerdere bezoeken, handleidingen en werkinstructies. Klanten zien dat je alles goed op orde hebt en ze krijgen snel antwoord op hun vragen. Dit maakt een goede indruk en zorgt ervoor dat klanten graag bij je terugkomen. 

Wat kost Simple-Simon?

Simple-Simon is het eerste jaar helemaal gratis. Na dat jaar heb je voor €24,- per gebruiker per maand toegang tot de werkbon app. Simple-Simon is maandelijks opzegbaar en je kunt de app pauzeren tijdens je vakantie. We rekenen geen extra kosten voor het uitwisselen van gegevens met Simple-Simon.

Hoe maak je de koppeling?

De koppeling tussen Simple-Simon en Rompslomp maak je zelf in een paar minuten. Maak een Simple-Simon account aan en koppel vanuit daar met je online boekhouding. Hierdoor worden je werkbonnen automatisch omgezet naar facturen. Dit bespaart je tijd en zorgt voor een gestroomlijnde administratie.

Probeer het zelf twee weken vrijblijvend uit

Ben je enthousiast geworden en wil je zelf uitproberen of digitale werkbonnen iets voor jou zijn? Simple-Simon kun je 14 dagen gratis uitproberen. Ook Rompslomp biedt een gratis en vrijblijvend proefabonnement. Hiermee kun je 30 dagen lang zonder risico het Professional pakket uitproberen

Geschreven door de Rompslomp redactie

Kom erachter hoe Rompslomp werkt door het
vrijblijvend gratis uit te proberen.