Nieuwe checks voor een boekhouding die aansluit met je bank

Geschreven:

We hebben weer een update gedaan en dit keer zorgt deze update ervoor dat we jou nog beter helpen om een complete boekhouding te krijgen die aansluit bij je banksaldo. Een goede boekhouding sluit namelijk aan met je zakelijke rekening, dit wordt nog wel eens vergeten. We geven daarom nu extra meldingen wanneer we denken dat je een boeking gedaan hebt die wellicht niet overeenkomt met je bank.

De reden dat we deze update doen is onder andere omdat we merkten dat de saldo's tussen Rompslomp en de bank van de ondernemer niet altijd overeenkwamen. Dit is niet alleen een belangrijk punt voor een goede administratie maar ook een vereiste om gebruik te kunnen maken van onze automatische bankkoppeling.

Wellicht schrik je van de meldingen die we opeens geven maar geen paniek. Besef namelijk dat we deze meldingen alleen geven om ervoor te zorgen dat je de boekhouding beter kunt aansluiten met jouw daadwerkelijke bank. Het betekent niet perse dat je balans niet kloppend is!

Wat is er veranderd?

We geven nu nog meer en duidelijkere meldingen wanneer er een boeking gedaan wordt op de rekening Bank in Rompslomp en wanneer hier geen betaling aan gekoppeld is. Dit zou er namelijk op kunnen duiden dat je een boeking doet, die in werkelijkheid niet op je bank gedaan is, en dat wil je niet!
Uiteraard zijn er boekingen waarbij dit wel zou kunnen, denk hierbij aan een beginbalans of correctieboeking, dit zijn memoriaal boekingen en die mogen dan ook gewoon uitgevoerd worden.

Hoe ziet dat eruit?

Hieronder zie je een voorbeeld van de melding bij een niet volledig gekoppelde boeking. Het gaat hier om een boeking van de bankrekening naar de spaarrekening. Je ziet dat de betaling van de bank AF wel is gekoppeld (er staat een groen 100% balkje), maar dat de betaling van de spaar BIJ nog niet is gekoppeld:

melding-boeking

De melding hieronder kan ook naar voren komen in het scherm 'betalingen'. Zie hieronder:

melding-betalingen

Wat moet ik nu doen?

Zie jij in je boekingen of betalingen scherm deze meldingen terugkomen? Lees dan hier de handleiding om de meldingen op te lossen!

Nogmaals: We geven de meldingen om ervoor te zorgen dat je boekhouding compleet is en gelijk loopt met jouw daadwerkelijke bank. Het betekent niet dat je boekhouding / balans niet kloppend is!

Kom je er echt niet uit? Stuur ons dan een berichtje en we helpen je graag verder.