Boekhouden
23 augustus 2024

Eenvoudige boekhoudsoftware voor zelfstandig ondernemers in de bouw

Als bouwprofessional heb je je handen vol aan allerlei klussen en projecten. Het laatste waar je dan tijd voor hebt, is een ingewikkelde boekhouding. Hierdoor schiet je administratie er al snel bij in. Terwijl een goed georganiseerde administratie voor je bedrijf juist heel belangrijk is. Kies daarom liever voor boekhoudsoftware die speciaal ontworpen is om eenvoudig te gebruiken, zonder dat je boekhoudkundige kennis nodig hebt.

Kies voor simpel boekhouden

Bij Rompslomp begrijpen we dat je liever met je handen werkt dan met cijfers. Met meer dan 10 jaar ervaring in het ondersteunen van ondernemers zoals jij, weten we precies welke obstakels je tegenkomt bij het bijhouden van je administratie. Met duidelijke menu's, begrijpelijke taal en een logische opbouw, kun je snel aan de slag en hoef je hier niet te lang mee bezig te zijn. Je administratie wordt geen last meer, maar iets dat je snel en efficiënt kunt afhandelen. In dit artikel lees je hoe wij je kunnen helpen om je boekhouding makkelijker te maken. Zo heb jij meer tijd voor je projecten en heb je minder zorgen over je administratie.

Waarom is Rompslomp zo geschikt voor zzp’ers in de bouw?

Dagelijks gebruiken meer dan 5.000 zelfstandige bouwprofessionals Rompslomp om hun administratie op orde te houden en facturen te versturen. Het is dus zeker dat het Professional pakket heel geschikt is voor zelfstandig ondernemers in de bouw!

Dit boekhoudpakket groeit met je bedrijf mee en biedt alles wat je nodig hebt om je administratie eenvoudig en efficiënt te beheren. Voor € 25,- per maand (excl. btw) krijg je toegang tot allerlei boekhoudtools die je werk makkelijker maken. 

De belangrijkste voordelen voor zzp'ers in de bouw 

Benieuwd naar alle voordelen van ons Professional-pakket voor jou als zelfstandig ondernemer in de bouw?

Probeer het direct zelf een maand vrijblijvend uit!

Mobielvriendelijke boekhoudsoftware: altijd en overal toegankelijk

Als zzp'er in de bouw ben je vaak onderweg. De ene keer werk je aan een klus dichtbij, de andere keer moet je voor je werk naar de andere kant van het land. Je wilt daarom overal toegang tot je administratie hebben. Of je nu in je werkbus zit, op de bouwplaats bent of thuis werkt.

Kies daarom voor een mobielvriendelijk boekhoudpakket. Dan heb je altijd en overal toegang tot je gegevens. Heb je een klus bij een klant afgerond? Dan wil je meteen de factuur versturen zodat je niet te lang op je geld moet wachten. Zo houd je je administratie up-to-date en kun je snel beslissingen nemen. Dit maakt je werk een stuk makkelijker en overzichtelijker.

Laat offertes digitaal ondertekenen: sneller en efficiënter

Tijd is geld, vooral in de bouw. Klanten kunnen je offertes overal en op elk apparaat bekijken en ondertekenen. Dit zorgt voor een snellere start van projecten en een efficiëntere workflow. Is de klus afgerond? Met één klik wordt de offerte omgezet naar een factuur, zonder dat je alle gegevens opnieuw hoeft in te voeren. Dit bespaart tijd en vermindert de kans op fouten. 

Nooit meer een bonnetje kwijt

Verdwijnen bonnetjes bij jou ook altijd op mysterieuze wijze? Of liggen ze verspreid over je bureau, je broekzakken en de werkbus? Maak met de Rompslomp-app een foto van je bonnetje en sla ‘m direct op in je administratie. Alles wordt veilig opgeslagen en je kunt er altijd bij.

Bankkoppeling standaard inbegrepen

Met het Professional pakket kun je standaard gebruikmaken van de bankkoppeling. Door je boekhoudpakket te koppelen aan je zakelijke betaalrekening, worden al je banktransacties automatisch naar je boekhoudsoftware doorgezet. Dit betekent dat je niet langer handmatig je inkomsten en uitgaven hoeft in te voeren.

Bovendien vermindert dit de kans op fouten en zorgt het voor een nauwkeurige administratie. Voor bouwondernemers, die vaak meerdere projecten tegelijk beheren, zorgt deze koppeling ervoor dat je altijd een actueel financieel overzicht hebt. Dit helpt je om beter inzicht te krijgen in je cashflow en om sneller en efficiënter financiële beslissingen te nemen.

Eenvoudige en nauwkeurige urenregistratie

Als zzp’er in de bouw is het belangrijk dat je je uren goed bijhoudt. Niet alleen om te factureren, maar ook om te voldoen aan het urencriterium van de Belastingdienst. Dit urencriterium is essentieel om aanspraak te kunnen maken op bepaalde fiscale voordelen zoals de zelfstandigenaftrek. Registreer je uren eenvoudig in de app. 

Koppel je uren aan specifieke projecten, voeg opmerkingen toe en alles wordt automatisch opgeslagen in je administratie. Aan het eind van de week of maand kun je precies zien hoeveel uren je aan elk project hebt besteed. Je kunt dus in één klik je factuur compleet maken. 

Professioneel en snel facturen sturen 

Professioneel en snel facturen sturen is heel belangrijk. Ook wanneer je werkt met aanbetalingen of betalingen in meerdere termijnen. Door je administratie goed bij te houden, heb je altijd een helder overzicht van welke facturen en uitgaven al zijn gedaan en welke nog openstaan. In Rompslomp kun je dit eenvoudig en overzichtelijk regelen.

Ben je klaar met een klus en is de klant tevreden? Dan is het tijd om de factuur te sturen. Met dit pakket hoef je alleen de details van de klus in te vullen en je tarief te kiezen. De software doet de rest, zodat je met een paar klikken klaar bent en meteen kunt doorgaan naar je volgende project.

Gebruik het standaard sjabloon (of pas dit naar je eigen wensen aan) om ervoor te zorgen dat je facturen er altijd professioneel uitzien. Alles wordt bijgehouden in je administratie, zodat je er later geen omkijken meer naar hebt. Bovendien kun je je facturen direct via e-mail naar je klant sturen, zodat je zeker weet dat ze snel bij de klant aankomen en je betaling niet vertraagd wordt.

Sneller btw-aangifte indienen

Voor veel zzp'ers is de btw-aangifte een bron van stress. Het kan lastig zijn om alle bonnetjes, facturen en uitgaven bij elkaar te krijgen en in te voeren. Doordat veel benodigde gegevens al voor je zijn ingevuld, bespaar je tijd en voldoe je altijd makkelijk aan je verplichtingen.

Dashboards: direct zien hoe je bedrijf ervoor staat

De dashboards in Rompslomp zijn een krachtig hulpmiddel voor zzp'ers in de bouw, omdat ze direct inzicht bieden in de financiële gezondheid van je bedrijf. Je ziet direct wat je totale omzet is. Dit helpt je om betere beslissingen te nemen en om je bedrijf efficiënter te beheren. Daarnaast biedt het je de mogelijkheid om trends te herkennen, bijvoorbeeld seizoensgebonden veranderingen in omzet, waardoor je beter kunt plannen en anticiperen.

Maak het jezelf makkelijk met automatische rittenregistratie

Als zzp'er in de bouw ben je vaak onderweg, van de ene klus naar de andere. Hierdoor maak je veel zakelijke kilometers. Het bijhouden hiervan kan veel tijd kosten. Door je boekhoudpakket te koppelen met rittenregistratiesoftware een hoop tijd besparen. 

Al je zakelijke kilometers worden dan nauwkeurig en zonder fouten bijgehouden. Geen gedoe meer met het opschrijven van je kilometerstand na elke rit; alles gebeurt automatisch. Dit betekent minder administratie en meer tijd om je te focussen op je werk.

Koppel je ritten aan projecten of klanten

Daarnaast kun je de rittenregistratie eenvoudig koppelen aan je facturatie. Moet je kilometers doorberekenen aan je klanten? Dat kan nu direct). En dat maakt het facturatieproces sneller en nauwkeuriger. Bovendien komen deze ritten automatisch in je boekhouding te staan zodat je ze zelf verder kunt verwerken.

Digitale rittenregistratie zorgt ervoor dat je geen papieren logboeken meer hoeft bij te houden. Alles wordt automatisch en digitaal bijgehouden, wat betekent dat je minder papierwerk hebt en je administratie altijd up-to-date is.

Koppel je boekhouding met de rittenregistratietools TrackJack en YesHugo. Lees in dit artikel meer over de voor- en nadelen van het werken met een kilometerregistratiesysteem.

Weg met je papieren werkbonnen

Ruil je papieren werkbonnen in voor digitale werkbonnen.  Rondslingerende, kwijtgeraakte of onleesbare papieren werkbonnen zijn dan verleden tijd. In plaats daarvan werk je je werkbonnen direct na elke klus meteen bij op je smartphone of tablet. Je bespaart zo per werkbon 3 tot 6 minuten aan administratieve handelingen. Bovendien is je administratie altijd compleet en bijgewerkt. 

Met digitale werkbonnen heb je meer controle over je administratie en blijft alles overzichtelijk. Bovendien kunnen klanten werkbonnen digitaal goedkeuren. Na goedkeuring van de werkbon stuur  je direct een factuur. Dat bespaart tijd en zorgt voor een snellere betaling. Bovendien zorgen digitale werkbonnen voor een professionelere uitstraling van je bedrijf. Je klanten zien dat je met de tijd meegaat en dat je oog hebt voor efficiëntie en gemak.

Koppel je boekhouding met de digitale werkbonnen-apps Simple-Simon en Outsmart. In dit artikel lees je meer informatie over de voordelen van digitale werkbonnen voor zzp'ers in de bouw.

Probeer het een maand vrijblijvend uit

Met Rompslomp maak je het jezelf eenvoudig om je boekhouding op orde te houden. Of je nu facturen wilt sturen, uren wilt registreren of je btw-aangifte wilt doen. De software biedt je alle tools die je nodig hebt om efficiënt te werken.

Benieuwd naar hoe het makkelijker kan? Probeer het Professional pakket direct een maand lang vrijblijvend uit. Liever eerst nog wat meer informatie? Hier lees je alles over ons gratis en vrijblijvende proefabonnement.

 

Geschreven door de Rompslomp redactie

Kom erachter hoe Rompslomp werkt door het
vrijblijvend gratis uit te proberen.