Hoe los ik een saldoverschil op?

Saldo komt niet overeen

Heb je de Visma bankkoppeling ingesteld en zie je bovenstaande melding?
Dit kan verschillende oorzaken hebben.

  • Je hebt gekoppeld aan een Rompslomp rekening waar al transacties op stonden.
  • Je hebt betalingen via een MT940/CAMT.053 bestand geïmporteerd. Bepaalde betalingen komen meerdere keren voor, of er missen nog bepaalde transacties.

In dit supportartikel leggen wij verschillende manieren uit hoe je een saldoverschil eenvoudig kunt oplossen.

Koppel de bankkoppeling aan een lege Rompslomp rekening

Stel je bankkoppeling in en koppel aan een lege bankrekening. Betalingen komen dan altijd binnen vanaf het koppelmoment en er is geen saldoverschil.

Importeer historische betalingen

Heb je je bankkoppeling ingesteld en wil je ook betalingen inladen van vóór het koppelmoment?
In het supportartikel importeren van een MT940/CAMT.053 bestand leggen we precies uit hoe dit werkt.

Maak een beginbalans

Mogelijk kies je ervoor om transacties vanaf een bepaalde datum in Rompslomp te willen verwerken. Bijvoorbeeld: je koppelt je rekening op 1 juni en wilt alle transacties vanaf 1 januari inladen. De transacties van vóór deze datum zijn voor jou niet relevant. Je kunt dan een begin balans opstellen op 1 januari. Het saldo in Rompslomp komt dan vanaf deze datum overeen met het saldo van je bankrekening. Lees in dit supportartikel hoe je een beginbalans kunt opstellen