Hoe los ik een saldoverschil op?

Geschreven: 
Saldo komt niet overeen

Heb je de Visma bankkoppeling ingesteld en zie je bovenstaande melding?
Dit kan verschillende oorzaken hebben.

  • Je hebt gekoppeld aan een Rompslomp rekening waar al transacties op stonden.
  • Je hebt betalingen via een MT940/CAMT.053 bestand geïmporteerd en bepaalde betalingen komen meerdere keren voor, of er missen nog bepaalde transacties.

In dit supportartikel leggen wij verschillende manieren uit hoe je een saldoverschil eenvoudig kunt oplossen.

Koppel de bankkoppeling aan een lege Rompslomp rekening

Wanneer je je bankkoppeling instelt en koppelt aan een lege bankrekening, komen de betalingen altijd binnen vanaf het koppelmoment en zal er geen saldoverschil ontstaan.

Importeer historische betalingen

Heb je je bankkoppeling ingesteld en wil je ook betalingen inladen van vóór het koppelmoment?
In het supportartikel importeren van een MT940/CAMT.053 bestand leggen we precies uit hoe dit werkt.

Maak een beginbalans

Mogelijk kies je ervoor om transacties vanaf een bepaalde datum in Rompslomp te willen verwerken. Bijvoorbeeld: je koppelt je rekening op 1 juni en wilt alle transacties vanaf 1 januari inladen. De transacties van vóór deze datum zijn voor jou niet relevant. Je kunt dan een begin balans opstellen op 1 januari, zodat het saldo in Rompslomp vanaf deze datum overeenkomt met het saldo van je bankrekening. Lees in dit supportartikel hoe je een beginbalans kunt opstellen