Problemen met het versturen van een factuur
In dit artikel
Als je jouw facturen verstuurt vanuit Rompslomp, worden de berichten standaard verzonden met ons postbode e-mailadres. Je kunt ook je eigen e-mailadres gebruiken. Soms is er een probleem met het verzenden of met één of meerdere e-mailadressen van de ontvangers. Hier lees je wat je kunt doen om de verschillende problemen op te lossen.
Berichtstatussen
Aan de status van een bericht kun je zien of het versturen gelukt is:
- Rood: er is een probleem met verzenden.
- Geel: er is een probleem met afleveren.
- Groen: het bericht is succesvol afgeleverd.
Problemen met verzenden
Dit is een probleem aan de kant van de verzender (Rompslomp's of je eigen e-mail server). Wanneer je het bericht opent, zie je welke foutmelding er is.
Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen met betrekking tot het gebruiken van je eigen e-mail server.
Problemen met afleveren
Structurele problemen (hard bounce)
Een structureel probleem wordt een hard bounce genoemd. Dit kan komen doordat het e-mailadres, of de domeinnaam ervan, van de ontvanger niet (meer) bestaat. Of dat de mailserver van de ontvanger de e-mail blokkeert.
Dit kun je oplossen door het e-mailadres aan te passen en het bericht opnieuw te versturen.
Tijdelijke problemen (soft bounce)
Wanneer er een tijdelijk probleem is dan heet dit een soft bounce. Vaak probeert een e-mailserver het bericht opnieuw te versturen. Zie je in Rompslomp dat er een tijdelijk probleem is met een e-mailadres? Dan betekent dit dat onze e-mailserver het her-versturen heeft opgegeven.
De reden waarom het niet gelukt is vindt je terug als je het bericht met afleverproblemen opent. Deze redenen zijn:
- Algemeen; De e-mailprovider van de ontvanger heeft een algemeen bouncebericht verzonden. Stuur weer een bericht naar dezelfde ontvanger als het probleem waardoor het bericht is teruggestuurd, is opgelost.
- Mailbox is vol; Neem contact op met de ontvanger om alsnog het bericht te kunnen versturen.
- Bericht is te groot; Pas je bericht aan en probeer het opnieuw.
- Inhoud is geweigerd; Je bericht bevat inhoud dat niet wordt geaccepteerd door de e-mailserver van de ontvanger. Pas je bericht aan en probeer het opnieuw.
- Bijlage is geweigerd; Check het bestandstype of de grootte van het bestand. Dit kan de reden zijn dat de e-mailserver je bericht niet accepteert. Probeer het opnieuw te versturen wanneer je het bestand hebt aangepast.