Lay-out - Verschillende factuur lay-outs gebruiken
In dit artikel
Het is mogelijk om in Rompslomp meerdere lay-outs te hanteren voor facturen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn wanneer:
+ Je meerdere diverse bankrekeningen, bedrijfsgegevens of contactgegevens hebt.
+ Meerdere bedrijven, handelsnamen of bedrijfsnamen hebt met bijvoorbeeld een ander logo of huisstijl
+ Een factuur in een andere taal wilt opstellen
+ Je offertes een andere lay-out wilt geven.
Je kunt voor elke situatie een aparte lay-out aanmaken door simpelweg een nieuwe Factuur lay-out toe te voegen, we leggen je hieronder uit hoe dit te werkt gaat.
Een nieuwe Factuur lay-out toevoegen.
- Uiteraard log je eerst in in Rompslomp.nl
- Ga naar instellingen (klik in het bovenste menu op je bedrijfsnaam en vervolgens op instellingen).
- Ga daar naar het tabblad "Lay-out", je ziet daar de verschillende Factuur lay-outs. Er staat al een standaard lay-out in die je kunt aanpassen.
- Klik op "voeg een nieuwe Factuur lay-out toe"
Een standaard lay-out kiezen
Je kunt een standaard Factuur lay-out instellen die bij het maken van een factuur of offerte direct gebruikt wordt.
- Ga naar instellingen (klik in het bovenste menu op je bedrijfsnaam en vervolgens op instellingen).
- Ga daar naar het tabblad "Lay-out", je ziet daar de verschillende Factuur lay-outs. Er staat al een standaard lay-out in die je kunt aanpassen.
- Onder de Factuur lay-out naam wordt aangegeven welke lay-out standaard is en welke niet. Daar staat ook een link genaamd "(Maak dit de standaard lay-out)". Klik hierop om de lay-out als standaard in te stellen.
Het kiezen van de juiste Factuur lay-out
Bij het gebruik van meerdere lay-outs is het van belang dat je bij het maken van een factuur of offerte aangeeft welke lay-out je wilt gebruiken. Dit wordt bij het maken van een offerte of factuur ook expliciet gevraagd, zie onderstaande screenshot: