Creditcard uitgave inboeken

Geschreven: 

In Rompslomp kun je gemakkelijk zakelijke kosten verwerken door hier een uitgave voor aan te maken. In sommige gevallen betaal je kosten door middel van een creditcard. Het verwerken van deze kosten verloop dan net even iets anders. Hier leggen wij je uit hoe:

Het aanmaken van een nieuwe subrekening

Eerst voeg je een nieuwe subrekening toe op de balans. Ga hiervoor naar het scherm "Boekhouding". Je dient in dit geval de hoofdrekening "Liquide middelen" aan te klikken. Je ziet nu rechts de knop "Nieuwe rekening" verschijnen waarmee je een nieuwe rekening kan openen. Voeg hier de rekening "Creditcard" toe.

creditcard-subrekening

Het aanmaken van de uitgave en koppelen van de creditcard betaling

Stel je voor je hebt een bureaustoel aangeschaft en deze is met de creditcard voldaan. Je hebt een uitgave gemaakt dus deze maak je ook aan in Rompslomp, vervolgens koppel je de creditcardbetaling aan deze uitgave en wij verwerken dit dan automatisch op jouw balans. Zie hier:

De afboeking op je gekoppelde rekening verwerken

Uiteindelijk krijg je meestal aan het eind van de maand een afboeking op de rekening waar je creditcard aan gekoppeld is. Deze afboeking kun je boeken als "Een ander soort boeking". Je boekt de betaling vervolgens van je Bankrekening AF en op de Creditcard rekening BIJ. Deze laatste stap doen wij ook graag even voor:

En voilà het saldo van de creditrekening op je balans is weer gelijk aan 0,-.