Handmatig betalingsherinnering sturen
In dit artikel
Soms heeft een klant een factuur nog niet betaald, terwijl de betalingstermijn al is verstreken. Hoe zorg je ervoor dat de klant toch je factuur gaat betalen? Vanuit Rompslomp kun je gemakkelijk een betalingsherinnering aan je klant sturen. In dit artikel leggen we je uit hoe je dit handmatig kunt doen.
Het is ook mogelijk om automatisch betalingsherinneringen te versturen.
Hoe stuur je een betalingsherinnering vanuit Rompslomp?
Zodra een factuur verzonden is verschijnen er extra opties in het rechterzijmenu. Je ziet nu de opties Verstuur een herinnering en Stuur opnieuw.
- Verstuur een herinnering
Verstuurt een betalingsherinnering e-mail waarin gevraagd wordt om de factuur alsnog te betalen. - Stuur opnieuw
Stuurt dezelfde factuur gewoon opnieuw zonder toevoegingen.
Welke facturen moeten een betalingsherinnering krijgen
Belangrijk: verwerk eerst je betalingen in de boekhouding zodat er een actueel overzicht is van onbetaalde facturen. Je leest hier meer informatie over hoe je betalingen verwerkt in je boekhouding. Vervolgens kun je gemakkelijk alle verlopen facturen inzien door op het facturen overzicht te filteren op "Verlopen
Meerdere betalingsherinnering in één keer sturen
Verstuur bij het bijwerken van je boekhouding van alle openstaande facturen nogmaals een betalingsherinnering. Je kunt dit per factuur doen. Het is ook mogelijk om in een keer alle onbetaalde en verlopen facturen een betalingsherinnering te sturen. Ga naar je facturenoverzicht en selecteer op 'Verlopen'. Maak dan een selectie of klik op 'Selecteer alles'. Je ziet dan de knop 'Acties > verlopen facturen herinneringen sturen' verschijnen.
Meer informatie
- Wil je een wijziging aanbrengen in het standaard e-mailbericht van je herinnering? Bekijk dan hier hoe je de standaard e-mailteksten kunt wijzigen
- Wil je de standaard betaaltermijn aanpassen dan kun je deze aanpassen via Instellingen > Betalingsgegevens
- Lees hier als je automatisch betalingsherinneringen wilt versturen