Betalingsherinnering sturen voor facturen

Geschreven: · Laatst gewijzigd:

Het komt wel eens voor dat een klant een factuur om wat voor reden dan ook niet heeft betaald terwijl de betalingstermijn wel al is verstreken. Hoe zorg je ervoor dat de klant toch je factuur gaat betalen? Vanuit Rompslomp kun je gemakkelijk een betalingsherinnering aan je klant sturen.

Hoe stuur je dan een betalingsherinnering vanuit Rompslomp?

Zodra een factuur verzonden is verschijnen er extra opties in het rechter zijmenu. Je ziet nu de opties Verstuur een herinnering en Stuur opnieuw.

Factuur versturen status

  • Verstuur een herinnering
    verstuurt een betalingsherinnering e-mail waarin gevraagd wordt om de factuur alsnog te betalen.
  • Stuur opnieuw
    stuurt dezelfde factuur gewoon opnieuw zonder toevoegingen.

Factuur herinnering

Welke facturen moeten een betalingsherinnering krijgen

Het is belangrijk dat je eerst je betalingen in de boekhouding verwerkt zodat er een actueel overzicht is van welke facturen nog niet betaald zijn. Je leest hier meer informatie over hoe je betalingen verwerkt in je boekhouding.
Vervolgens kun je gemakkelijk alle verlopen facturen inzien door op het facturen overzicht te filteren op "Verlopen".

Factuur betaling status filteren

Meerdere betalingsherinnering in één keer sturen

Wanneer je je boekhouding aan het bijwerken bent is het handig om van alle openstaande facturen nogmaals een betalingsherinnering te versturen. Je kunt dit natuurlijk per factuur doen maar het is ook mogelijk om in een klap voor alle nog niet betaalde en verlopen facturen een betalingsherinnering te sturen. Ga naar je facturenoverzicht en selecteer op 'Verlopen'. Maak dan een selectie of klik op 'Selecteer alles'. Je ziet dan de knop 'Acties > verlopen facturen herinneringen sturen' verschijnen.

Herinnering van verlopen facturen versturen

Meer informatie