Hoe boek je salarissen in?

Geschreven:

Als je Rompslomp gebruikt voor je bedrijf met medewerkers of je in loondienst bent van je eigen BV (Holding) dan kun je met Rompslomp je salaris / loonkosten inboeken.

Om een salaris met bijhorende loonstrook en loonheffingen in te boeken volg je deze stappen.

  1. Ga naar winst en verlies rekening, klik op Kosten en dan op 'Nieuwe subrekening' in de zij-balk. Noem deze rekening Loonkosten.
  2. Ga naar Boekhouding en klik op kortlopende schulden
  3. Maak de volgende nieuwe subrekeningen aan

    • kortlopende schulden: te betalen loonheffing
    • kortlopende schulden: te betalen netto loon
  4. Ga terug naar je balans en klik op "Nieuwe boeking"

  5. Voer daar de gegevens in om een loonjournaal te maken.

    Loonjournaal

  6. Vervolgens boek je de daadwerkelijke betalingen in zodra deze betaald zijn. Deze boek je dan in als "Ander soort boeking". De loonheffing dien je van rekening Bank AF te boeken en van rekening kortlopende schulden loonheffing AF. Hetzelfde doe je met de betaling van het netto loon maar dan van bank AF rekening Kortlopende schulden - Te betalen netto loon AF.