Mijn Rompslomp abonnement is gestopt, waarom krijg ik nog een incasso?
Onze abonnementen betaal je achteraf en wij incasseren maandelijks op de 1e van de maand (na ingang van de nieuwe abonnementsperiode). Zodra je opzegt, eindigt jouw abonnement op de laatste dag van de reeds gestarte (reeds afgenomen) abonnementsperiode. Bij de incasso dienen we vervolgens rekening te houden met een aankondigingstermijn van twee weken. Hierdoor kan er extra tijd zitten tussen de factuur(datum) en het moment van incasseren van deze nota. De factuur sturen wij altijd aan het begin van jouw nieuwe abonnementsperiode.
Stel dat jouw abonnementsperiode loopt van 26 mei tot 25 juni en je zegt jouw abonnement op 30 mei op. Het abonnement loopt dan nog door tot 25 juni. Vervolgens wordt het bedrag voor deze periode, rekening houdend met de aankondigingstermijn van de incasso, pas per 1 juli geïncasseerd. De incasso uit het bovenstaande voorbeeld vindt dus plaats nadat je hebt opgezegd en nadat het abonnement is afgelopen. Dit kan voor verwarring zorgen, maar het is een juiste incasso van je laatste Rompslomp-factuur.